Een nieuwe manier van afval scheidenEen nieuwe manier van afval scheiden logo

Dit is een website van de gemeente Haarlemmermeer

Een nieuwe manier van afval scheiden

Veel van ons huishoudelijk Restafval is opnieuw te gebruiken. Daarom zijn we in 2021 gestart met een nieuwe manier van afval scheiden. Hiermee wil de gemeente Haarlemmermeer het inwoners makkelijk maken om hun afval goed te scheiden.

Plastic, Etensresten, Tuinafval, Papier, Glas en Textiel (stoffen) zijn waardevolle grondstoffen. Hiervan kunnen nieuwe producten worden gemaakt. Nu worden die grondstoffen nog te veel met het Restafval weggegooid. Dan worden ze verbrand. Dat is zonde!

Door afval goed te scheiden, kunnen we grondstoffen opnieuw gebruiken. En dat is goed voor het milieu.

Animatie afval scheiden

By showing the video you accept the terms and conditions and privacy policy of Youtube.

In deze animatie ziet u hoe de nieuwe manier van afval scheiden eruit gaat zien.

Wilt u meer weten over waarom we meer afval gaan scheiden? Lees het op de pagina Waarom afval scheiden?. Wilt u weten hoe de nieuwe manier van afval scheiden eruit gaat zien? Ga dan naar de pagina Nieuwe Manier. Of wilt u meer informatie wat er precies in uw wijk verandert? Kijk dan op de pagina voor huishoudens met rolemmers, hoogbouw of wijken met ondergrondse containers.

Heeft u nog vragen?

Kijk dan bij de veelgestelde vragen.  Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact op met Meerlanden Publieksinformatie via pi@meerlanden.nl of 0297-381717.

Of neem contact op met een grondstofcoach

Heb je vragen of wil je tips over het scheiden van afval? Mail naar
grondstofcoach@meerlanden.nl of bel naar Publieksinformatie Meerlanden op 0297-381717.