Mobiel betalen voor parkeren in Haarlemmermeer

U kunt parkeergeld betalen met een app op uw smartphone. Dit heet mobiel parkeren. De app houdt per minuut bij hoelang u heeft geparkeerd. U betaalt alleen de echte parkeertijd en u betaalt automatisch. De gemeente werkt samen met veel landelijke aanbieders van mobiel parkeren.
Let op: aan het gebruik van een mobiel parkeren-app zijn kosten verbonden.

Hoe werkt mobiel parkeren?

• Parkeer uw auto.
  • Meld uw auto aan op de app voor mobiel parkeren op uw smartphone.
  • Voer de gebiedscode van 4 cijfers in. De gebiedscode staat op een blauw bord bij uw parkeerlocatie.
  • Bij terugkeer meldt u de auto af op de app voor mobiel parkeren.
  • De werkelijke parkeertijd betaalt u achteraf aan de aanbieder van de mobiel parkeren app. U krijgt een rekening van de aanbieder of u betaalt per automatische incasso.
  • U betaalt voor het gebruik van de app. Let op: de tarieven verschillen per aanbieder.
  • De toezichthouders van de gemeente controleren of de geparkeerde auto is aangemeld bij een aanbieder van mobiel parkeren.

Welke bedrijven bieden mobiel parkeren aan?