Online melden vermissing paspoort of identiteitskaart

Is uw paspoort of identiteitskaart gestolen of kwijtgeraakt? Meld dit zo snel mogelijk online, zodat niemand er misbruik van kan maken. Het systeem verwerkt uw melding de eerstvolgende werkdag en registreert het nummer van uw vermiste document in nationale en internationale gegevensbestanden.

Wat heb ik nodig om de vermissing online door te geven?

Om de vermissing van uw paspoort of identiteitskaart online door te geven, heeft u het volgende nodig:

  • Uw DigiD.
  • Als u dit weet: het nummer van uw vermiste paspoort of identiteitskaart.

Alleen inwoners van Haarlemmermeer kunnen een vermissing van paspoort of identiteitskaart online doorgeven.

Wat doe ik als ik mijn paspoort of identiteitskaart terugvindt?

Vanaf het moment dat u uw document als vermist opgeeft, is het ongeldig. U kunt het niet meer gebruiken. Het is niet mogelijk om uw melding uit het systeem te halen.

Vindt u het document terug? Lever het in bij de balie van burgerzaken.

Moet ik naar de politie als mijn paspoort of identiteitskaart is gestolen?

Als u bent bestolen of beroofd, raden we u aan om aangifte te doen bij de politieexterne-link-icoon. De politie maakt dan een proces-verbaal op. Zo kan uw tas of portemonnee worden terugbezorgd aan u. Wordt het reisdocument teruggevonden? Dan wordt het ongeldig gemaakt. Hiermee wordt identiteitsfraude voorkomen. 

Kan ik de vermissing ook doorgeven aan de balie?

Ja, u kunt ook bij de balie melden dat uw paspoort of identiteitskaart is vermist. Bijvoorbeeld omdat u geen DigiD heeft. Maak hiervoor altijd een afspraak via het afspraakformulierexterne-link-icoon.

Tip: U kunt de afspraak combineren met het aanvragen van een nieuw paspoort of identiteitskaart.