De Weg om de Zuid

Project ‘Opwaardering Nieuwe Bennebroekerweg’ heet voortaan ‘Weg om de Zuid’

16 november 2023
Nieuws

Het project ‘Opwaardering Nieuwe Bennebroekerweg’ heet voortaan ‘Weg om de Zuid’. Samen met de samenwerkingspartners Vervoerregio Amsterdam en Provincie Noord-Holland heeft de gemeente Haarlemmermeer besloten om de projectnaam te vernieuwen.

De nieuwe naam weerspiegelt beter wat het doel van het project is namelijk goede bereikbaarheid, verbetering van de verkeersveiligheid én vlotte doorstroming.

De impact van het project op de toekomst van Haarlemmermeer is groot. Tot 2040 komen er ruim 20.000 woningen bij. Daar speelt ‘Weg om de Zuid’ op in en het garandeert de bereikbaarheid van nieuwe woonwijken, huidige kernen en de regio. Het project maakt de groei van de gemeente Haarlemmermeer mogelijk.

Het project ‘Opwaardering Nieuwe Bennebroekerweg’ heet voortaan ‘Weg om de Zuid’. Foto: Henk Roolvink.