Een nieuwe steiger bij Burgerveen

Nieuwe steigers in de Ringvaart in Burgerveen

14 november 2023
Nieuws, Openbare ruimte, Ringdijk en Ringvaart

In oktober plaatste de gemeente Haarlemmermeer twee steigers in de Ringvaart bij Burgerveen. Het zijn ‘passantensteigers’. Pleziervaartuigen kunnen hier voor maximaal drie dagen aanmeren. Bij de steigers ligt ook een smal tegelpad. Later komt er nog een informatiebord.

Steigers in Aalsmeerderbrug, Lisserbroek, Lijnden en Burgerveen

Eerder plaatste de gemeente Haarlemmermeer steigers in Aalsmeerderbrug, Lisserbroek en Lijnden. Naast het aanleggen van de nieuwe steigers, werd ook de steiger van de scouting in Burgerveen opgeknapt.

Visie Ringdijk en Ringvaart

De plaatsing van de steigers is onderdeel van het uitvoeringsprogramma van de visie Ringdijk en Ringvaart. Die heeft onder andere als doel de Ringdijk en Ringvaart aantrekkelijker te maken voor recreatie en om de verkeersveiligheid te verbeteren. De steigers bieden meer ruimte voor waterrecreatie. De gemeente plaatst ook meer bankjes. Daarnaast zijn verschillende jaagpaden aangelegd, net als het Gemaalpark.

Subsidie voor leefbaarheid

De steigers worden geplaatst met subsidie van de Stichting Leefomgeving Schiphol (SLS). Deze stichting geeft subsidie aan projecten die de kwaliteit van de leefbaarheid verbeteren in de omgeving van luchthaven Schiphol. De steigers dragen bij aan het recreatieve programma en de sociale cohesie in de kernen langs de Ringvaart en passen daarom goed binnen de doelstelling van SLS. In totaal draagt SLS 285.000 euro bij aan dit project.

Meer informatie

Meer informatie over de visie en de andere maatregelen langs de Ringdijk is te vinden op de website van Ringdijk en Ringvaart.