Praat mee over het OV tussen Haarlemmermeer en Amsterdam

Meepraten over toekomst OV tussen Amsterdam en Haarlemmermeer

26 maart 2024
Bijeenkomsten, Haarlemmermeer van morgen, Nieuws

Haarlemmermeer en Amsterdam zijn aantrekkelijke gemeenten. Het aantal (internationale) reizigers groeit. En de verwachting is dat tot 2050 er 325.000 nieuwe woningen gebouwd worden en veel bedrijven zich gaan vestigen in onze regio. Dat maakt dat er in geïnvesteerd moet worden in het openbaar vervoer om internationaal, nationaal en regionaal goed bereikbaar te blijven. Maar hoe? Daarvoor is onderzoek gedaan en er zijn oplossingen waarop inwoners kunnen reageren.

Reageren op de ontwerp-Notitie Reikwijdte en Detailniveau (NRD)

Vanaf woensdag 27 maart tot en met dinsdag 7 mei kunnen inwoners een reactie geven op de ontwerp-NRD. In deze notitie staan de oplossingen die het meest kansrijk zijn beschreven. Hoe u een reactie ( zienswijze) kunt indienen staat op deze linkexterne-link-icoon. Daar is de ontwerp-NRD ook te downloaden.

Informatiebijeenkomsten op 9 en 11 april 2024

Belangstellenden zijn van harte welkom op een van de informatiebijeenkomsten. Hier krijgen zij informatie over het project en de inspraakprocedure. Uiteraard is er gelegenheid om vragen te stellen. De bijeenkomsten zijn:

Dinsdag 9 april van 17.30 – 19.30 uur, Stadsloket Zuid, raadszaal begane grond, President Kennedylaan 923, 1079 MZ Amsterdam

Donderdag 11 april van 16.15 – 18.15 uur, Cpunt (Jan Gras Foyer), Raadhuisplein 3-9, 2122 TZ Hoofddorp

Donderdag 11 april van 19.15 – 21.15 uur, Cpunt (Jan Gras Foyer), Raadhuisplein 3-9, 2122 TZ Hoofddorp.

Deze tweede bijeenkomst op 11 april van 19.15 – 21.15 uur in Hoofddorp is ook online te volgen. Meer informatie over de informatiebijeenkomsten en de manier van aanmelden staat op deze linkexterne-link-icoon

Plangebied openbaar vervoer Amsterdam - Haarlemmermeer

Plangebied openbaar vervoer Amsterdam - Haarlemmermeer.

Vooronderzoek en vijf kansrijke oplossingen

Tijdens het vooronderzoek zijn meer dan 30 mogelijke oplossingen onderzocht. De vijf meest kansrijke oplossingen staan beschreven in de ontwerp-NRD. In deze notitie staat ook beschreven hoe het milieuonderzoek gaat plaatsvinden. De projectorganisatie OV-Amsterdam – Haarlemmermeer is benieuwd naar wat inwoners ervan vinden. Daarom kunnen mensen nu reageren. Het kan zijn dat iemand een idee heeft waar het projectteam nog niet aan heeft gedacht.

Meer informatie? Stuur een email naar info@ovamsterdamhaarlemmermeer.nl

Op de hoogte blijven van de ontwikkelingen? Aanmelden voor de nieuwsbrief kan via deze linkexterne-link-icoon

Fasering van de MIRT-verkenning OV-verbinding Amsterdam - Haarlemmermeer

Fasering van de MIRT-verkenning OV-verbinding Amsterdam - Haarlemmermeer.